KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2021
Ismét mérföldkőhöz érkezett az 1290-es Super Adventure. A gyors és könnyed motor, a maga 160 le-s teljesítményével és 138Nm-es nyomatékával! Kereshetünk vele izgalmas off-road kalandokat, vagy indulhatunk kényelmes, hosszú távú túrákra.
Az elektronikus távolságtartóadaptív sebességtartó automatika, fél-aktív futómű és az átdolgozott, pilótára optimalizált ergonómia rövid és hosszútávon is a maximális komfortot és kényelmet nújtja.
Az új PASC kupplung, nem csupán egy csúszó kupplung, hanem visszaváltás után, kissé megemelkedik a fordulatszám, ezzel is stabilizálja a hátsó kereket, elkerülvén az esetleges megcsúszást vagy instabilitást!
1.MOTORBLOKK:
A számtalan újítást, igyekszünk most bemutatni, persze a teljesség igénye nélkül, mert mindn apró részletre, nem lenne elég hely a weboldalon…
Sikerült a kategóriában megalkotni legkönnyebb, legerősebb és leghasználhatóbb motorblokkot. A szuperkönnyű főtengelynek és a RIDE by WIRE bowden mentes gázkarnak köszönhetően kifejezetten kifinomult és azonnali gázreakcióval és felpörgési hajlammal rendelkezik az új EURO5-ös normáknak megfelelő erőforrás. A szervíz intervallum miatt továbbra sem kell aggódnia a pilótáknak, hisz elég 15.000Km-enként értő kezére bízni, hogy megkapja a szükséges “törődést”.
Hat sebességes váltója, az új alumínium “programtengely” és optimális a pálya és a közúti felhasználásra, valamint az alumínium kapcsoló villák segítenek a lágyabb és a simább sebesség váltásban, melyet a gyors váltó elektronika tovább könnyít!
2.VÁZ
Kissé átdolgozta a gyár a térhálós, lézervágott elemekből készült vázat, mely finoman munkált kovácsolt alkatrészekkel kapcsolódva adják az új 1290 Super Adventure fő alkotó elemét!
A kormánycsapágy hátrébb került 15mm-rel, hogy rövidítse a vázat a javított kanyarodási viselkedésért, valamint az elülső motortartót két fokkal előrefordították, hogy segítse a kifejezetten erős gyorsításkor a motor elejét a talajon tartani.
A komfortérzetet növeli, hogy állítható magasságú lábtartóval látták el amotort, így mindenki személyre szabhatja az üléshelyzetét, az új ergonómikusabb kormánybeállítással együtt, hogy akár az hosszú órákig tartó utazásaink is kényelmesek lehessenek!
Az 1290 Super Adventure rendekezik a legfejlettebb fél-aktív futóművel a piacon. Az új generációs WP Semi_active suspension Technology névre hallgató (SAT) rendszernek köszönhetően, elektromosan vezérelt szelepek felenek a csillapításért, melynek köszönhetően széles skáláját élvezhetjük a választható beállításoknak a maximálisan elérhető komfortért és biztonságért!
Az újra gondolt 23L-es üzemanyag tank némileg visszatekint a múltba, ugyanis hasonlóképp a 990 Adventure tankjához, itt is külön egységekből áll a teljes tartály. De az új dizájn az USB csatlakozóval ellátott rekesz teszi teljessé, mely idális, vízhatlan tárolóhely a telefonunknak, pénztárcánknak, vagy kesztyűnknek és napszemüvegünknek.
3. Krosszéria, használhatóság
Az új modellek, teljesen új, több funkcióval ellátott háttérvilágítású kezelőgombokkal lettek szerelve. Könnyedén kezelhető innen minden világítás kapcsoló, tempomat, adaptív vezetési asszisztens valamint az új, 7 zoll-os információs kijelző, amit aKTM my Ride-nka köszönhetően, Bluetooth kapcsolattal összepárosítható mobilunkkal, közvetíti a telefonon elinditott KTM navigációs alkalmazást, hívást fogadhatunk a kormányról, vagy akár elindíthatjuk a hosszú úton kedvenc zenéninket.
Némileg hasonlít elődjéhez a magsságállíthatós plexi, melyet az oldalsó tekerőgombok segítségével egy 55mm-es tartományban állíthatunk magasságunkhoz, avagy motorozási stílushoz mértem.
A korábbi modellhez képest, fejlettebb lett a kanyarkövetős, adaptív LEDfényszóró, mely integrált radar szenzorral lett ellátva.
ERŐFORRÁS | |
---|---|
Típus | 2 hengeres, 4 ütemű, V 75° |
Hengerűrtartalom | 1301 cm³ |
Teljesítmény | 118 LE |
Nyomaték | 138 Nm |
Furat/löket | 108 mm / 71 mm |
Indítás/akkumulátor | Önindító/- |
Erőátvitel | 6 fokozat |
Kenési rendszer | 3 olajpumpa |
Hűtés | Folyadék hűtés |
Kuplung | PASC (TM) csúszó kuplung, hidraulikus |
EMS/Gyújtás | Keihin EMS, elektronikus gázkar, két gyújtógyertya |
CO2 kibocsátás | 129 g/km |
Üzemanyag fogyasztás | 5.52 l/100 km |
VÁZ | |
---|---|
Típus | Chrome-molybdenum térhálós acélcső váz |
Első futómű | WP félaktív futómű, Ø 48 mm |
Hátsó futómű | WP monoshock félaktív futómű |
Rugóút elöl/hátul | 200 mm/ 200 mm |
Első/hátsó fék | Brembo 4 dugattyús, radiálisan szerelt, úszóágyazású féknyereg, 2x féktárcsa 320 mm/Brembo 2 dugattyús féknyereg, féktárcsa 267 mm |
Első/hátó felni | 19/17 |
ABS | Bosch 10.3ME Combined-ABS |
Lánc | lánc, X-gyűrűs 5/8 x 5/16 |
Fejcső szög | 64 ° |
Szabad magasság | 220 mm |
Ülésmagasság | 860 mm |
Üzemanyag tank | 23 l |
Tömeg (üzemanyag nélkül) | 220 kg |